ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΤΗ

περιγραφές  | Εφαρμογές |επιστροφή

ΦΡΕΣΚΑΡΙΣΜΑ ΞΥΛΩΝ ΜΕ ΡΙΠΟΛΙΝΗ

Για το φρεσκάρισμα των ξύλων με ριπολίνη χρειάζονται ορισμένες προεργασίες.

Κοινή βασική προεργασία είναι το πρωταρχικό καλό τρίψιμο της παλιάς ριπολίνης γιατί είναι υλικό με λεία και σμαλτώδη επιφάνεια. Είναι επομένως αυτονόητο ότι δεν δέχεται άλλες επιστρώσεις αν δεν αφαιρεθεί προηγουμένως η γυαλάδα της.

Εκτός από το γυαλόχαρτο μπορούν να εφαρμοστούν κι άλλες τεχνικές όπως π.χ. τρίψιμο της επιφάνειας με ένα πανί βρεγμένο με νέφτι ή με διάφορους σκληρούς διαλύτες.

Αν τα ξύλα είναι σε καλή κατάσταση και θέλουμε να τα φρεσκάρουμε στην ίδια απόχρωση, τότε φτιάχνουμε το ψιλοστοκάρισμα, το τρίβουμε και περνάμε ριπολίνη.

Αν είναι πολύ λερωμένα, καπνισμένα, κιτρινισμένα ή θέλουν αλλαγή χρώματος, τότε χρειάζονται οι εξής εργασίες:

ψιλό στοκάρισμα, τρίψιμο, πέρασμα βελατούρα, τρίψιμο, πέρασμα ριπολίνη.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1. Για να πετύχουμε το σωστό σμάλτο της ριπολίνης πρέπει να βάλουμε την κατάλληλη ποσότητα διαμοιρασμένη εξίσου σε όλα τα σημεία. Αν βάλουμε λίγο χρώμα θα παρουσιάσει έντονες αυλακώσεις από το πινέλο. Αν βάλουμε πολύ θα παρουσιάσει τρεξίματα.

Για τα άτομα που δεν έχουν την απαιτούμενη πείρα προτείνουμε ν' αρχίζουν από κρυφά σημεία όπως π.χ. πόρτες λουτρών, αποθήκες, ντουλάπες, κτλ. ώστε να εντοπίσουν την κατάλληλη ποσότητα. Το σημείο που μπορούν να την εντοπίσουν είναι το σουμάρισμα. Αν το πινέλο κολλάει και τραβιέται με δυσκολία σημαίνει πως θα πρέπει στο αρχικό πέρασμα ν' αφήνουμε περισσότερο χρώμα. Αν πάλι τραβιέται με μεγάλη ευκολία και σε 5-10 λεπτά αρχίσει να παρουσιάζει τρεξίματα, αφήνουμε λιγότερο. Αν πάλι βάλουμε τη σωστή ποσό­τητα αλλά δεν σταυρώσουμε ώστε να πετύχουμε τον ισομερισμό της, θα παρουσιάσει τρεξίματα.

Μετά το σουμάρισμα και ύστερα από 5 λεπτά της ώραςδεν πρέπει να περάσει ξανά πινέλο, ακόμα κι αν έχει τρέξει γιατί θα χαλάσει η επιφάνεια.

3. Όταν αρχίσουμε το βάψιμο ενός κουφώματος πρέπει να ολοκληρώνεται. Σε καμία περίπτωση δεν σταματάμε στη μέση έστω και για 5 λεπτά.

4. Για το στέγνωμα της ριπολίνης απαιτούνται 24 ώρες. Για να μπορέσουμε όμως να την πλύνουμε πρέπει να περά­σουν 10 μέρες.

5. Η ριπολίνη δεν πρέπει να σαπουνίζεται συχνά γιατί χάνει τη γυαλάδα της. Εάν την σαπουνίσετε αποφύγετε τα απορρυπαντικά και χρησιμοποιείστε σαπούνι.

6. Όταν περνάμε ριπολίνη και λερώσουμε κάτι, όσο είναι φρέσκο καθαρίζει με νέφτι. Αν όμως στεγνώσει χρησιμοποι είστε ασετόν.

7. Η ριπολίνη που θα περισσέψει διατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα, αρκεί να ρίξουμε στην επιφάνεια της λίγο νέφτι και να τη σφραγίσουμε.

8. Όταν τελειώσουν οι εργασίες, ο κύλινδρος πρέπει να πλυθεί με νέφτι και κατόπιν με πλούσια σαπουνάδα. Τα πινέλα μπαίνουν σε ένα βάζο με νερό τόσο όσο χρειάζεται για να σκεπάζεται όλο το τρίχωμα τους.

ΡΙΠΟΛΙΝΕΣ ΜΑΤ  ΣΑΤΙΝΕ

Η διαφορά της ματ ριπολίνης από τη γυαλιστερή είναι ότι η πρώτη μας δίνει θαμπές επιφάνειες ενώ η γυαλιστερή δίνει επιφάνειες απαστράπτουσες (γυαλιστερές). Η σατινέ ριπολίνη είναι το ενδιάμεσο αποτέλεσμα των δύο ριπολινών δηλαδή ούτε θαμπές, ούτε γυαλιστερές επιφάνειες.

Οι προεργασίες των δύο αυτών ριπολινών είναι ίδιες με τη γυαλιστερή. Η μοναδική διαφορά είναι ότι επειδή δεν έχουν πολύ μεγάλη καλυπτικότητα περνάμε δύο και τρεις επιστρώσεις.

[Αρχική] [Προιόντα] [Βερνίκια ICA] [Το χρυσό χέρι] [Eξοδος] [Spatula Stuhhi]

[Βenjamin Moore] [DELTA paints] [Διακοσμητικά] [Delta κατασκ/ικη]